Menu

Zdrowe bułki drożdżowe

Lubicie drożdżówki? Dzisiaj mamy dla was świetny przepis! Tematem głównym są drożdżowe bułeczki zawijane z jabłkiem i cynamonem, które możecie wziąć ze sobą na śniadanie lub dowolną przekąskę w ciągu dnia. A największą satysfakcję sprawi samodzielne przygotowanie bułeczek!
 

Zdrowy przepis
Aby propagować zdrowy tryb życia, w naszych bułeczkach znajdzie się mąka pełnoziarnista, która ma o wiele więcej wartości odżywczych niż jej zwykły odpowiednik. Użycie mąki pełnoziarnistej sprawi również, że uczucie sytości utrzyma się w żołądku dłużej (mąka pełnoziarnista zawiera więcej błonnika). Nasze drożdżówki nie zawierają też dużo cukru i tłuszczu, więc są zdrowym odpowiednikiem.
 

Etap pierwszy - lista składników
Do zrobienia szesnastu bułeczek potrzebujemy: półtorej szklanki mąki pszennej pełnoziarnistej typu graham, dwie szklanki mąki pszennej jasnej typu 500-550, łyżeczkę cynamonu, ¼ imbiru w proszku, ¼ łyżeczki gałki muszkatołowej, szczyptę soli, cztery łyżeczki cukru, opakowanie suchych drożdży, szklankę mleka (dowolnego, może być również roślinne, ryżowe, migdałowe, owsiane), trzy łyżki oleju rzepakowego i banana. Na wypełnienie bułeczek potrzebujemy około sześciu lub siedmiu jabłek i płaską łyżeczkę cynamonu.
 

Etap drugi – przygotowanie
Najpierw miksujemy banana, a w oddzielnym garnuszku podgrzewamy mleko. Przesiewamy mąkę i mieszamy wszystkie składniki, po czym zagniatamy ciasto i nawet, jeśli będzie wydawało nam się zbyt klejące to właśnie taka jest jego prawidłowa konsystencja. Zawsze można wrzucić je do robota kuchennego lub oprószyć rękę mąką. Następnie przekładamy ciasto do miski, przykrywamy ściereczką i dajemy mu spokój na godzinę by urosło. By wykorzystać czas, obierz jabłka, pokrój je w drobną kostkę (albo w takie kawałki, jakie będziesz chciał później jeść bułce) i wrzuć do rondla z małą ilością wody. Jabłka dopraw cynamonem i praż do sypkości.
Gotowe ciasto przełóż na stolnicę, rozpoczynamy wielkie wałkowanie! Nie zapomnij podsypać stolnicy mąką. Rozwałkuj ciasto na prostokąt, podobnie jak na roladę. Na rozwałkowane ciasto połóż prażone jabłka i zwiń jak roladę. Teraz możesz wszystko pokroić na 16 niewielkich kawałków (takich 3 centymetrowych). Przygotuj blachę do pieczenia, wyłóż ją papierem do pieczenia, a następnie ułóż na niej bułeczki. Aby dodać im koloru i chrupkości, możesz posmarować je rozkłóconym białkiem. Całość piecz w temperaturze około 180 stopni Celsjusza przez 40 minut.
 

Etap ostatni: konsumpcja
Gotowe bułeczki to idealny pomysł na zdrową przekąskę, tak jak wspomnieliśmy wcześniej. Smacznego!